Virksomheds oplysninger:
Softliving - en del af Moster's Skur
Moster's Skur ApS
CVR. nr. 35847227
Håndværkerbyen 27, 2670 Greve
kundeservice@softliving.dk
Tlf.: 27 470 475
Etableret i 2014 - Softliving i 2022

Telefonen er åben:
Man-fredag kl. 9-16
Lørdag kl. 10-14

Se Butikkens Åbningstider HER

_________________________________________________________________________________________

Betaling, Fragt & Levering

Betalings metoder:
Du kan vælge at betale på følgende måder:
- Dankort, Visa, Mastercard, VisaElectron
- Mobilepay online

Der kommer ikke noget betalingsgebyr på, når du handler her hos Softliving
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet når vi sender varen, eller 
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder. 
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 

Leveringstid:
Leveringstiden er 1-3 hverdage.
Møbler 2-5 hverdage.
Du kan også vælge at afhente i vores Butik i Greve.

Levering og Priser:
GLS Pakke Shop Kr. 39,- / GRATIS fragt v/ køb over kr. 499,- 
Levering til Erhvervsadresse Kr. 49,- / v/ køb over kr. 499,- koster fragten KUN kr. 15,-
Levering til Privatadresse Kr. 69,- / v/ køb over kr. 499,- koster fragten KUN kr. 35,-

VIGTIGT: Vælger du levering til en Erhvervs- eller Privatadresse, skal du være opmærksom på, at chaufføren skal kunne aflevere pakken imellem kl. 8-16, hvis dette ikke er muligt, vil den automatisk blive leveret i den nærmeste pakkeshop. Du kan ikke skrive "må stilles", dette kan ikke læses. Vælger du Privatlevering vil du modtage info fra GLS med valgmulighed for om du stadig ønsker levering på din privatadresse, om du ønsker den må stilles et sted eller om den skal videre til en pakkeshop med det samme.

Levering til udlandet:
Sverige:
 Leveringen vil foregå først med GLS og derefter posten, dette koster kr. 200,- inkl. moms. Leveringstid 2-5 hverdage
Norge: Leveringen vil foregå først med GLS og derefter posten, dette koster kr. 300,- (inkl. indfortoldning på kr. 125,-) ex. moms. Alle priser vil blive afregnet uden moms, da du skal betale moms i Norge efter gældende regler. Leveringstid 3-7 hverdage.
Grønland: Leveringen vil foregå først med GLS og derefter posten, dette koster kr. 350,- Alle priser vil blive afregnet uden moms. Bemærk for at holde leveringsomkostningerne nede, sejles pakkerne til Grønland, dvs. at leveringstiden kan være 13-18 dage
Østrig: Leveringen vil foregå først med GLS og derefter posten, dette koster kr. 195,- inkl. moms. Leveringstid 2-5 hverdage
Belgien: Leveringen vil foregå først med GLS og derefter posten, dette koster kr. 245,- inkl. moms. Leveringstid 2-5 hverdage
Tyskland: Leveringen vil foregå først med GLS og derefter posten, dette koster kr. 245,- inkl. moms. Leveringstid 2-5 hverdage
Holland: Leveringen vil foregå først med GLS og derefter posten, dette koster kr. 245,- inkl. moms. Leveringstid 2-5 hverdage
- Sidder du i et andet land end de ovenstående lande, er du meget velkommen til at handle herinde, men send os da gerne en mail eller ring, så vi kan finde en løsning på fragten.

_________________________________________________________________________________________

Fortrydelsesret & Returnering 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret):
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at ringe på tlf. 27 470 475 eller sende en mail på kundeservice@softliving.dk.
Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 
Eller den vedlagte returformular samt label, som er vedlagt din bestilling. BEMÆRK at den vedlagte label koster penge at benytte, som vil blive modregnet i dit returbeløb - se mere på den vedlagte returformular.         
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Fortrydelse af en del af købet:
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt på én ordre. 
- Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 
OBS! Retur fra pakkeshop:Fik du IKKE afhentet din pakke i pakkeshoppen, indenfor fristen (7 hverdage), hæfter du selv for returfragten, og ønsker du pakken sendt ud på ny, koster det også et nyt fragtgebyr.

Returnering:
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen og pakken skal sendes med levering direkte til Softliving C/O Moster's Skur Aps, hverdage imellem kl. 8.00 – 17.00. Du kan også anvende den vedlagte returlabel. BEMÆRK at anvender du den vedlagte returlabel, vil retur fragten blive modregnet dit returbeløb. Den vedlagte returseddel skal udfyldes, samt vedlægges i kassen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Tilbagebetaling vil ske senest 14 dage efter vi har modtaget din meddelelse om returnering. Vi kan dog tilbageholde betalingen indtil vi har dokumentation for at varen er returneret. Vi refunderer beløbet til samme betalingsmiddel som du anvendte i forbindelse med betaling.
Hvis du fortryder købet, SKAL varen sendes med levering direkte til:

Softliving 
C/O Moster’s skur ApS
Håndværkerbyen 27
2670 Greve

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse, dog kun mod forudgående aftale.

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal udfylde den vedlagte returseddel og sende den med dine returvarer.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret):
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på softliving.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

- Er der tale om en fragtskade, har vi brug for følgende til videre dokumentation overfor GLS: Billede af kassen udenpå, billede af varerne pakket i original modtagelses emballage og hvordan varen var pakket med evt. andre varer, samt billede af selve den/de beskadigede vare/varer og pakkenr. som du finder på Pakkelabelen. VIGTIGT vi opfordrer dig til at gøre dette indenfor 5 hverdage efter modtagelse af pakken, da det er fristen for at GLS vil behandle sagen.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger:
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Du skal derfor altid kontakte os inden du sender noget retur, hvor du mener der er tale om en reklamation, dermed undgår vi evt. tvivlsspørgsmål herom.

Varen sendes til:
Softliving
C/O Moster’s skur Aps
Håndværkerbyen 27
2670 Greve

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

_________________________________________________________________________________________

Har du en klage?

Klageadgang:
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Softliving – Jannie Lind, kundeservice@softliving.dk eller tlf.: 27 470 475.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - https://ec.europa.eu/odr  

______________________________________________________________________________________________________

Persondatapolitik

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik): 
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mail adresse

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, disse oplysninger registreres hos Softliving - en del af Moster's Skur og opbevares i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, hvorefter oplysningerne slettes. Direktøren og de ansatte ved Softliving - en del af Moster's Skur har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på softliving.dk er Moster's skur ApS

- Har du på et tidligere tidspunkt oprettet et login til vores webshop for at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer blive slettet efter 6 år, det vil derfor være muligt at hjælpe dig med rådgivning i forhold til dine tideligere køb.

- Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Vi videregiver din email og mobilnummer til GLS for, at de kan sende de rette tracking information til dig, når pakken leveres ud til dig. 

- Oplysninger sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

 -Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

 - Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

- Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@softliving.dk

______________________________________________________________________________________________________

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Softliving.dk 
C/O Mosters's Skur ApS
Håndværkerbyen 27
2670 Greve
E-mail: kundeservice@softliving.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________


Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________
 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________


Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

 
Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

 (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

______________________________________________________________________________________________________ 
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 16/2-2023

 


Undskyld ulejligheden, men din browser er ikke opdateret

Det ser ud til at du bruger en forældet browser som ikke understøtter alle funktioner på denne webshop.
Derfor anbefaler vi at du downloader og installerer en ny browser, så du får en bedre købsoplevelse hos os.